• Online Marketing
  • 27 juni 2019

Waarom investeren in Online Marketing?

We merken vaak op dat bedrijven grote resultaten verwachten van hun website, maar uiteindelijk niet hetgeen bereiken wat ze voor ogen hadden. Het is belangrijk om na de lancering van jouw website een goed doordacht online marketingplan te maken. Two Impress geeft je mee waarom investeren in online marketing de juiste oplossing is.

De juiste doelgroep naar jouw website

De kracht van online marketing is dat je heel specifiek en doelgericht jouw potentiële klanten kan bereiken. Indien je al reeds over veel bezoekers op jouw website beschikt, maak je veel kans op nieuwe klanten. Met online marketing kan je segmentaties inbouwen, die enkel oprecht geïnteresseerde bezoekers naar jouw website leiden. Hierdoor ontstaat de kans dat er minder website bezoekers zijn, maar dat de aankopen via de websites wel gaan stijgen. 
Dit komt doordat de doelgroep segmentatie meer in lijn staat met wat jouw bedrijf doet en zo krijg je meer kwalitatieve bezoekers die op jouw website vinden wat ze willen zoeken.

Mensen zoeken eerst online

Het is geen fabeltje als we jou vertellen dat de meeste mensen eerst online zoeken en pas daarna een winkel binnenstappen of de telefoon nemen. Dat komt omdat we snel informatie willen over een bepaald bedrijf, product of dienst. Dit maakt dat je als bedrijf een potentiële doelgroep hebt die naar bedrijven zoals jou op zoek zijn.

Online advertenties zijn meetbaar

Wanneer men een offline campagne doet zoals bijvoorbeeld het uitdelen van een flyer, kan je niet weten wie de flyer daadwerkelijk heeft bekeken. Met online marketing kan dat wel, hiervoor maken we gebruik van Google Analytics. Daarbij kunnen we bekijken hoeveel bezoekers een pagina openen, hoelang ze op de pagina blijven en op welke links ze doorklikken. Kortom, met online marketing kom je als bedrijf veel te weten wanneer een bepaalde campagne of pagina de doelgroep naar het juiste doel brengt.
Two Impress: Online Marketing en Google Analytics

Return on investment (ROI)

Online marketing is de ideale manier om als bedrijf het maximale rendement uit jouw campagnes te halen. Je kan lopende campagnes of advertenties ten allen tijde bijsturen, indien je merkt dat een bepaalde campagne minder goed loopt dan eerst gedacht.

Conclusie

Je kan met online marketing jouw meest relevante doelgroep aanspreken. De kans is groter dat de bezoeker daadwerkelijk een product of dienst via jouw website aankoopt. Daarnaast kan je ten allen tijde de campagne bijsturen door middel van statistieken, zodat je veel rendement uit jouw investering kan halen.

Hulp nodig bij uw online marketingplan?

Deel dit artikel:
Elias Van Esbroeck
Digital Creative & Co-Founder Two Impress